Activia (PL)

Jak zadbać o swój brzuch

1. Ruch przede wszystkim

Oprócz zbilansowanej diety, aktywność fizyczna jest tak samo ważną częścią zdrowego trybu życia. W połączeniu ze zbilansowaną dietą, aktywność ruchowa korzystnie wpływa na zdrowie i pozwala zmniejszyć ryzyko wielu chorób cywilizacyjnych.


2. Kolorowe warzywa i owoce to podstawa

Nie zapomnij o odpowiedniej porcji warzyw i owoców dziennie (minimum 400 g) - to właśnie one powinny być podstawą naszej diety. Pamiętaj o właściwych proporcjach: ¾ - warzywa i ¼ - owoce.

3. Uzupełnij dietę w błonnik

Postaw na produkty pełnoziarniste, rośliny strączkowe, warzywa i owoce. Błonnik pokarmowy reguluje pracę przewodu pokarmowego.

4. Ogranicz spożycie cukru

Jeżeli masz ochotę na słodką przekąskę, postaw na owoce i orzechy. Ogranicz dodatek cukru do potraw i napojów, wybieraj produkty niskosłodzone.


5. Pamiętaj o probiotykach

Postaraj się włączyć do swojej diety dzienną dawkę produktów mlecznych zawierających jogurtowe bakterie probiotyczne.


6. Dodaj do swoich potraw zioła i inne przyprawy

Wzbogacają one smak i zapach dań, a także zawierają korzystne dla zdrowia fitozwiązki, wykazujące m.in. działanie antyoksydacyjne, przeciwzapalne oraz posiadające właściwości bakterio- i wirusobójcze.

7. Tłuszcz? Zależy jaki

Tłuste, smażone jedzenie lub fast-food są ciężkostrawne. Nie rezygnuj jednak z korzystnych dla zdrowia tłuszczów. Możesz je znaleźć w olejach roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek), rybach, orzechach i pestkach.


8. Pij wodę

Minimum 1,5 litra dziennie. Woda stanowi najważniejszy ilościowo element naszego ciała. Do jej zadań należy m.in. zapewnienie równowagi pracy całego organizmu, transport substancji odżywczych i pomoc w usuwaniu zbędnych produktów przemiany materii, a także stabilizacja temperatury ciała.

9. Unikaj spożywania alkoholu

Odpowiedzialny jest za wiele chorób.

10. Nie śpiesz się

Posiłki jedz spokojnie, dokładnie przeżuwając każdy kęs - w ten sposób, ułatwisz pracę swojemu układowi trawiennemu.


Źródła:
1. Jarosz, M., 2017, Normy żywienia dla populacji Polski, Instytut Żywności i Żywienia
2. Jarosz, M., Zasady prawidłowego żywienia, Instytut Żywności i Żywienia, http://www.izz.waw.pl/zasady-prawidowego-ywienia
3. Woźniak, I., Rola wody w organizmie, Żywiec Zdrój, http://wodanastart.pl/artykul/rola-wody-w-organizmie

* W ofercie znajdziesz produkty stanowiące naturalne źródło jogurtowych bakterii probiotycznych (w ilości 10^8 jtk/g), które poprawiają trawienie zawartej w produkcie laktozy u osób mających trudności z jej trawieniem.

Danone Wszystkie Prawa zastrzeżone

PL