5 kroków do zdrowszego stylu życia

5 kroków do zdrowszego stylu życia

Nasza zabiegana codzienność często wchodzi nam w drogę przy próbach podjęcia zdrowszego trybu życia. Kluczem do trwałej zmiany jest wprowadzanie zdrowych nawyków, które pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie oraz wyznaczanie osiągalnych celów, które są możliwe do zrealizowania i dadzą nam poczucie spełnienia.

1. Kolor na talerzu


Nie odmawiaj sobie jedzenia, ale skup się na tym, żeby przejść na zbilansowaną dietę. Pamiętaj o pięciu porcjach warzyw i owoców dziennie - obecnie w Internecie i książkach kucharskich można znaleźć wiele inspirujących przepisów, które na pewno Ci w tym pomogą. Możesz postawić na kolorowe warzywa do obiadu, a na śniadanie przygotować owocowe, probiotyczne smoothie.

2. Medytacja

Medytacja jest jednym z elementów ćwiczenia uwagi, dzięki której możliwa jest poprawa równowagi psychicznej i emocjonalnej. Na początku wystarczy kilka minut każdego dnia. Usiądź w swoim ulubionym miejscu, zacznij głęboko i regularnie oddychać, koncentrując na tym ćwiczeniu całą swoją uwagę. Kiedy pojawi się jakaś myśl, zauważ ją i pozwól jej odejść. W Internecie znajdziesz mnóstwo filmów, które krok po kroku pokażą Ci jak medytować.

3. Systematyczność

Wprowadzanie zmian nie zawsze przychodzi nam łatwo, a pozostanie przy nich na stałe może być jeszcze trudniejsze. Jeśli chcesz zacząć prowadzić zdrowszy tryb życia, najlepszym sposobem jest włączenie dobrych nawyków do codziennej rutyny. Jeśli chcesz zacząć regularnie ćwiczyć, możesz spróbować włączyć 20-minutowy trening do swojego porannego planu dnia. Dzięki temu zyskasz energię i lepsze samopoczucie na cały dzień.

4. Metoda małych kroków

Kolejnym sekretem kształtowania nowych nawyków jest wdrażanie ich metodą małych kroków. Niskie ustawianie poprzeczki może wydawać Ci się dziwne, ale bardziej prawdopodobne jest, że odniesiesz sukces, jeśli zdecydujesz się ćwiczyć 20 minut dziennie, niż jeśli od razu zdecydujesz się jeździć na siłownię trzy razy w tygodniu i ćwiczyć godzinami. W taki sposób, szanse na wdrożenie zmian na stałe są znacznie większe. Będziesz z siebie dumna i poczujesz spełnienie i satysfakcję, a kiedy Twoje ciało będzie gotowe, zaczniesz ćwiczyć więcej.

5. Nie poddawaj się

W przypadku niepowodzenia, bądź dla siebie wyrozumiała. Jeśli dzisiaj zrobiłaś sobie cheat day, nie ma powodu, by na stałe rezygnować z diety. Cheat day może się zdarzyć każdemu, ale nie należy robić sobie z tego powodu wyrzutów sumienia. Lepiej potraktować go jako dzień odpoczynku, po czym spokojnie powrócić do diety."

* W ofercie znajdziesz produkty stanowiące naturalne źródło jogurtowych bakterii probiotycznych (w ilości 10^8 jtk/g), które poprawiają trawienie zawartej w produkcie laktozy u osób mających trudności z jej trawieniem.

Danone Wszystkie Prawa zastrzeżone

PL