You are here!!


Naucz się sztuki automasażu

W codziennym zabieganiu łatwo zapomnieć o tym, by znaleźć dla siebie trochę czasu, odprężyć się i skupić na naszych ciałach i umysłach. Gdy nauczysz się sztuki automasażu, będziesz mogła poświęcać sobie krótkie chwile w ciągu dnia, a w efekcie będziesz skupiona, spokojna i pełna energii.

Masaż pomaga zarówno naszym mięśniom, jak i naszym umysłom. Krótki automasaż pomoże Ci od razu rozluźnić obolałe mięśnie. Ma też pozytywny wpływ na psychikę - całkowite skupienie na swoim ciele pozwala umysłowi oczyścić się od stresu. Jest kilka technik masażu, które możesz zastosować sama - zarówno w pracy, jak i w domu.

Masaż stóp piłeczką tenisową

Dyskretnie zdejmij buty, trzymając nogi pod biurkiem, i połóż piłeczkę tenisową pod łukiem swojej stopy. Turlaj piłeczkę stopą, jednocześnie naciskając ją, i w ten sposób wymasuj stopę - szczególnie polecam wielbicielkom szpilek!

Przyjemny masaż dłoni

W pracy niemal przez cały czas używasz rąk, więc wynagródź im to szybkim masażem z użyciem kremu nawilżającego. W efekcie nie tylko się zrelaksujesz, ale będziesz też miała gładkie dłonie. Kciukiem ugniataj drugą dłoń i przesuń lekko po każdym z palców. Zakończ, lekko szczypiąc skórę palców, by się dobudzić!

Zrelaksuj ręce

Przesuń kciukiem w górę po przedramieniu i wykonuj długie, omiatające ruchy, by pobudzić przepływ krwi. Gdy poczujesz, że skóra stała się cieplejsza, wykonaj mniejsze koliste ruchy w górę i w dół wzdłuż całej ręki, używając palca wskazującego oraz środkowego.

Rozluźnij napięte ramiona

Często nie zdajemy sobie sprawy, że spędziliśmy dzień z ramionami tuż przy uszach - zwykle przez siedzenie przed komputerem lub długie rozmowy przez telefon. Opuszkami palców masuj szyję kolistymi ruchami, zaczynając od karku, a także wykonując ruchy w dół i na zewnątrz.

Wyprostuj kręgosłup

Plecy mogą ucierpieć podczas pracy przy biurku. Złóż dłonie w pięści, sięgnij za plecy i kostkami dłoni wymasuj kręgosłup zarówno w górnym, jak i w dolnym jego odcinku, wykonując ruchy zgodne z ruchem wskazówek zegara oraz odwrotne do tego ruchu. Gdy skończysz, obejmij się rękami i rozciągnij górne mięśnie pleców. Jeśli przez kilka minut skupisz się na swoim kręgosłupie, to efektem będzie lepsza postawa.

Pozbądź się bólu głowy

Nawet jeśli nie boli Cię głowa, to masaż tej części ciała może być niesamowicie relaksujący. Opuszkami palców rysuj kółka na skórze głowy, stopniowo powiększając wykonywane koła i zwiększając nacisk.

Kilka minut automasażu w pracy wystarczy, by poprawić wydajność na cały dzień. Ale gdy jesteś już w domu, możesz poświęcić na automasaż tyle czasu, ile tylko zechcesz. Dlaczego by nie spróbować automasażu zaraz po kąpieli, przy spokojnej muzyce? Daj nam znać, jeśli znasz jakieś inne techniki automasażu, które koniecznie trzeba wypróbować!