You are here!!


Jak sprawność fizyczna wpływa na zdrowy tryb życia

To, co jest dobre w sprawności fizycznej, to fakt, że nigdy nie znudzisz się, ćwicząc. Wysiłek fizyczny staje się rodzajem gry. Ruchy są proste lub wyreżyserowane. Ćwiczenia są zróżnicowane, a ich intensywność można zmieniać zależnie od pożądanych rezultatów. W większości dyscyplin treningi są bardzo intensywne, co pozwala na zwiększenie wydajności mięśnia sercowego, pozbycie się stresu i spalenie kalorii. Szybko zmieniające się ćwiczenia ustawione w jeden ciąg pozwolą Ci poprawić koordynację, równowagę i dokładność. Są doskonałe na ćwiczenie koncentracji.

Praca zespołowa jest bardzo ważna

Dobry przykład: crossfit. Dostaniesz od grupy wsparcie, co wzmocni Twoją siłę woli, by iść o krok dalej. Żadnych luster, żadnych słuchawek! Nie podejmujesz się tego rodzaju ćwiczeń tylko dla samego treningu, ale po to, by pomóc innym, by podbudzić się do działania i by dzielić się chwilami totalnej intensywności. Crossfit to styl na dziś - czyli gotowość do wykorzystania przeróżnych materiałów. To koniec z monotonią podobnie wyglądających siłowni.

Jak wybrać najlepszą dla siebie aktywność fizyczną

Gdy mówimy o najnowszych metodach treningowych (Cycle, Body Pump/Jam/Shbam/Attack/Balance, CXWorx, RPM, Cardio boks, trening funkcjonalny), to trzeba wiedzieć, że chodzi w nich o to, by się nawzajem wspomagać i motywować. To, co jest najważniejsze, to znalezienie metody, która najbardziej Ci odpowiada - nieważne, czy w klubie fitness, siłowni czy na zewnątrz. Lubisz doświadczać wysiłku, tańcząc salsę? Zapisz się na zumbę! Wolisz napinać mięśnie? W takim razie spróbuj pilatesu. Nie masz czasu? Jest wiele programów treningowych online, które możesz wykonać w domu i nadal czuć się częścią przyjaznego i motywującego środowiska. Gdy ćwiczysz z kimś, to łatwiej być zmotywowaną. Wiele typów ćwiczeń jest odpowiednich zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn - jak na przykład CrossFit czy Body Combat. Weź zatem swojego partnera ze sobą!