You are here!!


Jak ćwiczenia pomagają w osiągnięciu dobrego samopoczucia i sprawności umysłowej

Wiesz, że solidny plan treningowy jest podstawą zdrowego trybu życia: jest kluczem do utrzymania odpowiedniego poziomu siły fizycznej i wytrzymałości. Ale czy wiedziałaś, że intensywne ćwiczenia dobrze działają na sprawność umysłową i ogólne samopoczucie? Wszystko nie jest tylko „w Twojej głowie”. Oto dlaczego Twoje treningi mogą pomóc utrzymać Cię w świetnej formie - także umysłowej i emocjonalnej.

Twoje codzienne treningi pomagają Ci w utrzymaniu równowagi. Są też naturalnym sposobem na wyzbycie się stresu, a wyzwanie, jakim jest osiąganie kolejnych poziomów sprawności fizycznej, może być bardzo motywujące. Nieważne, czy wolisz jogę z przerwami na ćwiczenia kardio, czy długie biegi na świeżym powietrzu - nie można zaprzeczyć, że porządne ćwiczenia podnoszące tętno i sprawiające, że leje się pot, są kluczowe dla utrzymania formy. Ale badania dowodzą, że mogą też pomóc, jeśli chodzi o sprawność Twojego mózgu, a także są kluczem do lepszego samopoczucia. Oto dlaczego.

OSTRE TRENINGI POPRAWIAJĄ PAMIĘĆ I SPRAWNOŚĆ UMYSŁOWĄ

Lubisz pobijać coraz to nowe osobiste rekordy? Jak się okazuje, zmuszanie się do intensywniejszego wysiłku fizycznego pozytywnie wpływa na Twoją pamięć i sprawność umysłową. Ostatnie badania przeprowadzone na Uniwersytecie Kolumbii Brytyjskiej dowiodły, że regularne, intensywne ćwiczenia aerobowe, w wyniku których mocno bije serce, a pot się leje, zwiększają rozmiar hipokampu, tej części mózgu, która odpowiada za pamięć werbalną i uczenie się. Intensywne ćwiczenia pomogą Ci, gdy trzeba będzie lepiej radzić sobie w pracy czy pokonać nadchodzące wyzwanie umysłowe.

ĆWICZENIA POMAGAJĄ OSIĄGNĄĆ LEPSZE SAMOPOCZUCIE I RÓWNOWAGĘ EMOCJONALNĄ

Badania wskazują, że poza pozytywnym wpływem na umysł i pamięć regularne ćwiczenia są też dobre, gdy chodzi o osiągnięcie lepszego samopoczucia i równowagi emocjonalnej. Jedno z badań wskazało, że ludzie, którzy częściej ćwiczli, mieli bardziej pozytywne nastawienie, byli mniej zestresowani i ogólnie w lepszym nastroju.

By ćwiczenia były jeszcze przyjemniejsze, spróbuj w ich trakcie słuchać muzyki lub ćwicz razem z przyjacielem, byście mogli nawzajem motywować się do coraz lepszych wyników i cieszyć się swoim towarzystwem i rozmową. Wiesz, że motywacja jest kluczem do osiągania wyznaczonych sobie celów?

W tym momencie oczywiste jest, jak silny związek występuje pomiędzy regularnymi, intensywnymi ćwiczeniami a sprawnością umysłową i dobrym samopoczuciem. Jesteś gotowa na kolejny poziom intensywności, jeśli chodzi o plan treningowy, i skok wyżej, gdy mówimy o sprawności fizycznej, umysłowej i emocjonalnej? Do przodu.

Co motywuje Cię, by ćwiczyć: płynące z tego korzyści fizyczne czy psychiczne? A może i jedno i drugie?