You are here!!


4 sposoby, by z rana zadbać o Twój układ trawienny

Chcemy, żebyś zaczynała dzień spokojna i opanowana, bo ten nastrój nadaje ton całej reszcie dnia. Dbanie o Twój układ trawienny to rzecz kluczowa. Oto kilka prostych sposób na rozruch dla Ciebie - i Twojego układu trawiennego - na sam początek dnia.

Ruszaj się

Jeśli pierwszą czynnością, jaką robisz po obudzeniu, jest ćwiczenie, to nie tylko pracujesz nad ożywieniem swojego ciała i umysłu i dobrze przygotowujesz się na nadchodzący, wyczerpujący dzień. Gdy ćwiczysz, to dbasz także o swój układ pokarmowy. Efektem może być także spokojny nastrój i pozbycie się nadmiernego stresu przez przeniesienie energii na aktywność fizyczną*. Jak tylko wstaniesz z łóżka, spróbuj szybkiego treningu jogi, zrób kilka przysiadów lub wybierz się na krótką przebieżkę.

Zoptymalizuj swoje śniadanie

Pożywne śniadanie z białkiem i błonnikiem może dać Ci energię, której potrzebujesz na początku dnia i pomóc Ci wypełnić te cele, które zaplanowałaś na ten dzień. Świetnym pomysłem na śniadanie z białkiem i błonnikiem jest jogurt z niesłodzonym musli i kilkoma pokrojonymi orzechami. Dobrą opcją są też jajka w koszulkach lub gotowane z blanszowanym szpinakiem.

Spróbuj automasażu

Badania dowodzą, że stres może wpływać na Twój żołądek i brzuch. Jednym ze sposobów na osiągnięcie wewnętrznego spokoju i rozpoczęcie dnia z poczuciem równowagi i kontroli jest delikatny automasaż brzucha. Poświęć tej czynności 5 minut pod prysznicem lub gdy będziesz później nakładać krem nawilżający.

Połącz się ze swoim wewnętrznym ja

Zaczynanie dnia od pełnego spokoju i wewnętrznej równowagi jest kluczowe, by stanąć naprzeciw wyzwaniom codziennego dnia w opanowaniu i pewności siebie. Każdego poranka poświęć 5 minut na medytację, skupiając się na głębokich oddechach i wyprostowanej postawie. Badania dowodzą, że takie ćwiczenie uwagi pomaga w zwiększeniu skupienia i poprawia sprawność fizyczną i umysłową.

Podziel się swoimi pomysłami na dające motywację poranne aktywności.